Tamara de Weijer: Het leefstijlboek (en meer)

(door Lucy Kuijpers-de Groot)

Twaalf weken geleden kocht ik het leefstijlboek van huisarts Tamara de Weijer. Ik houd erg van koken, eet al minder vlees en kook graag vers zonder pakjes en zakjes, maar wilde meer veranderen. Het uitgangspunt was een paar kilo afvallen en aan mijn weerstand werken, dat laatste is zeker niet onbelangrijk juist in deze tijd.


Dit boek is beslist niet het zoveelste dieetboek. Het gaat in op een gezonde leefstijl gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en praktijkervaring. Je krijgt praktische tips waarmee je direct aan de slag kunt. Daardoor ga je je snel fitter voelen, je weerstand verbetert en je komt beter in je vel te zitten. Naast voeding komen de thema’s bewegen, ontspanning, slaap, verbinding en zingeving uitgebreid aan bod. Ook bevat het boek heerlijke recepten. De komende tijd ga ik met de onderstaande boeken aan de slag. De menu’s zien er veelbelovend uit.

Tamara’s missie is om Nederland gezonder te maken. Het leefstijlboek kan daar zeker bij helpen!

Buiten het boek heeft Tamara ook een online-programma. Ik schreef me in en volgde het programma van 10 weken. Het bracht zoveel meer dan anders eten.


Tamara bedacht het Leefstijlkompas en zet je aan het denken door vragen te stellen als: Welke richting kies je? Waar ga jij je op focussen de komende tijd? Wat geeft jou zin in het leven en …wat geeft jouw leven zin?

De modules waren overzichtelijk, toegankelijk en leuk. Steeds een kort filmpje met duidelijke uitleg. Ook waren er interessante webinars, waarin Tamara samen met top-experts praktische kennis overdroeg aan de deelnemers. Er was gelegenheid om vragen te stellen tijdens de webinars, maar je kon dat ook later nog doen. Het team stond altijd klaar om vragen te beantwoorden.

De kosten van deelname worden vergoed vanuit veel aanvullende verzekeringen. Kijk op https://doktertamara.nl voor meer informatie.

Op 19 november jl. was de lancering van de nieuwe versie van onderstaande boeken. Daar ontmoette ik samen met een aantal andere deelnemers Tamara en haar team op een gezellige en inspirerende bijeenkomst.


Twee andere boeken van Tamara liggen bij ons al klaar. Ook hier staan heerlijke recepten in, heb ik al gezien!




Reacties