Kim Moelands overleden

Vandaag werd het trieste nieuws bekend dat schrijfster en journaliste Kim Moelands afgelopen vrijdag op 48-jarige leeftijd is overleden.


Kim leed aan cystic fibrosis (taaislijmziekte) en schreef daar in 2008 een indrukwekkend boek over. “Ademloos” las ik dat jaar, doch in die tijd schreef ik nog (lang) geen recensies. Na twee longtransplantaties leefde ze zoals ze zelf zei in reservetijd. Tot groot verdriet van velen is die reserve nu op.

Van haar boeken besprak ik hier “Verdieping X”, “De vrouw in de spiegel” en “Schaduwleven”. Prachtige boeken die het lezen meer dan waard zijn.

Jaren geleden zagen mijn lief Lucy en ik een schitterende documentaire over het leven van Kim met haar ziekte. Daaruit werd eens te meer duidelijk welke prachtige positieve houding zij had. Zij was als geen ander in staat haar zegeningen te tellen en haar uiteindelijk droeve lot te aanvaarden.

Kim, je leeft voort in onze herinneringen. Bedankt voor al het moois dat je ons hebt gegeven.   

Reacties